2012. február 10., péntek

Motorola Defy+ - a családtag

Amikor, megjelent a Motorola Defy nagyon tetszett és gondolkodtam a vásárlásán, de valamiért nem szántam rá magam, pedig nagyon jó kis telefonnak tűnt.
A Defy+ a Defy modernizált, továbbfejlesztett változata.
A kijelzője szép képet ad, az új MOTOBLUR sokkal jobban használható, bár a régi sem volt rossz... A külsejét pedig ügyesen tervezték, mert nem tűnik fel, hogy strapabíró, pedig igencsak az. Az előlapon szinte csak a 3,7 colos kijelző van és még négy érintőgomb. A hátulján van az 5 MP-es kamera LED villanóval.
Kép
A tartozékok
A Defy+-hoz adtak adatkábelt, amihez hálózati csatlakozót is mellékeltek. A készülékben már benne lévő 2gb-os micro sd hasznos, mert anélkül nem tudjunk használni pl. a kamera alkalmazást.
A telefonról sok-sok útmutatót kaptam, garancialevél, figyelmeztetést, hogy csak akkor vízálló a készülék, ha minden nyílás zárva van. A headset amit adnak hozzá, viszonylag jól szól.
Processzor
Mivel a telekommunikáció fejlődik, ezért a Defy-nak is szükséges.
A processzor 1000 Mhz-en működik, szerintem ilyen árkategóriában bőven elegendő: a játékok szépen, gyorsan mennek, az oprendszer csak ritkán akadozik.
A 2.3-as android MOTOBLUR-el
A szoftver nekem sokkal jobban tetszik mint pl a régi 2.1/2.2. A menübe lépve az alkalmazások felett az all apps-ra kattintva, megnyílik egy ablak, amiben az alkalmazásokat tudjuk csoportra osztani és a letöltött app-ok at is ott lehet megtekinteni.
A kezdőképernyőn a Motorola widgetek átméretezhetőek. Alul 4 db kis ikont láthatunk, amiből három cserélhető, a negyedik a menü gomb.
Kép
Multimédia
Mivel a kijelző szép, és viszonylag elég jó méretű ezért szerintem jó rajta filmet nézni. A zenelejátszó szerintem nagyon praktikus; menüpontokra van bontva: My Music, Radio, Music Videos, Comunity, Song Identification.
A kamera elég jó képeket csinál (mondjuk vakuval este, azért annyira nem szép, de elfogadható), viszont a 720p-s videórögzítés, amit sajnos kihagytak belőle, az hiányzik.
Akkumulátor
A régi 1540mAh-es akksit kicserélték 1700mAh-es akksira, grat a Motorolának.
Ha csak telefonálásra és sms-re használom, több napot is kibír, de ha sokat játszok, filmezek, netezek, akkor egy nap alatt lemerülhet (mobilnetet nem használok, ezért kevésbé merül).
A strapabírás
Mivel nem Sonim telefonról beszélünk, ezért nem valószínű hogy olyan strapát bírna :)
Az IP67-es szabványnak megfelelően 1 méterig ki kell bírnia a víz alatt 1 órát, ráadásul a készülékbe porszem se juthat és az ütést is bírja.
Úgyhogy ha véletlenül elejtem (annyira,) nem ijedek meg mintha pl. egy 100 ezres telefont ejtenék el. Egyébként még nem próbáltam a strapabírását de nem is szeretném...
A konkurencia
Mivel a Defy volt az első strapabíró okostelefook egyike, ezért viszonylag nagy kereslet volt rá. S mivel nagy volt a kereslet, ezért sok főzött rom is lett rá.
A Defy után a Motorola úgy gondolta, hogyha ennyire jól sikerült, akkor csinál még egyet immár picit modernizálva, így jött létre a Defy+.
Ezután a Samsung is bejelentette a Galaxy Xcovert, és a SE is megcsinálta az Xperia Active-ot, tehát három versenyző van, de még nem tudjuk hogy melyik fog győzni, mindenesetre elég szoros a verseny.
Strapabíró telefonokat tehát nemcsak a Motorola gyárt, hanem a Sony Ericsson, és a Samsung is.
Mindegyiknek van előnye és hátránya is. A Samsung Galaxy Xcovert biztos nem kap ICS frissítést, míg a SE kap, de a Defy+ról egyelőre nem nyilatkozott a Motorola.
A Samsungnak 3,2, a SE-nak és a Motorolának is 5 MP-s a kamerája.
A Samsungban 800 MHz-es, a SE-ban és a Motorolában is 1000 MHz-es a processzor, tehát a Defy+ semmivel nincs lemaradva versenytársaitól.
Összegzés
Azoknak akiknek a fentebb leírtak fontosak, csak ajánlani tudom a Defy+-t
Nekem bevált nem bántam meg hogy ezt választottam. Hozzám nőtt, mintha sziámi ikrek lennénk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése