2012. június 14., csütörtök

Teszt: Alcatel OT-995

 Bevezető, doboz

Az eredetileg francia illetőségű gyártó, elég jó készüléket tett le az asztalra. Az Alcatel ígéretei szerint ebben az évben még sok okos, és praktikus tabletet, okostelefont dob piacra. A gyártó már sok Androidos telefont gyártott ám megérkezett a 2012 csúcsmodell, az OT-995.


A készüléket a boltban is kapható felszereléssel, azaz töltő, usb kábel, egy viszonylag jó minőségű "agybadugós" headsettel, papírokkal, és persze a dobozával érkezett. Már a dobozon is látható, hogy a gyártó csúcskészüléke rejlik benne.


Külső

Magyarországon csak fekete és fehér színben elérhetõ. A nálunk járt tesztpéldány fehér volt. Annyi különbségről tudunk, hogy a fekete változatnak a hátlapja matt, míg a fehér változatnak fénylő, ám nem csúszós műanyagból van. A fehér változatban véleményem szerint jobban meglátszik az ujjlenyomat.

A 9,75 milliméteres vastagság ellenére, nem túl nehéz, 124 grammos készülék kialakítása elég jól sikerült. Külsőleg, már elsőre látszik, hogy az Alcatel ügyelt a külsőre hiszen a gyártó csúcskészülékéről beszélünk. Az összeszerelési minőség is elég jóra sikeredett sehol nyikorgás, vagy rosszul illesztett elem. A készülék elejét, szinte teljesen beborítja a 4,3 colos, 480 x 800 pixeles TFT-LCD panel, ami gyönyörű képet ad. A színek élénkek és még a betekintési szög is elég nagy. A kijelző alatt négy kapacitív gombot találunk. A készülék oldalán végig, egy ezüst keret fut körbe. Elegáns.

Az OT-995 hátulján csak csak egy szimpla "onetouch" felirat díszeleg. A teteje felé érdemes keresni a hangszórót, ami elég szépen szól, még max hangerőn is. A legfelső részen pedig az 5 megapixeles kamerát találjuk, ami 720p-s HD felvételeket készít. A kamera mellé még egy igen erős ledes villanót is kaptunk, ha esetleg ne lenne elegendő fény a fotózáshoz. A készülékbe normál méretű SIM kártya kell, és ha a memóriát szeretnénk bővíteni, micro-sd kártyával lehetséges. Ha felülről nézzük a készüléket, láthatjuk a 3,5-ös jack dugót, és a feloldó gombot.


Az alján egy  micro-HDMI kimenet található. Ezért egy nagy piros pont a gyártónak. Ám kábel már nem jár hozzá.

Hardver, rendszer

A készülékben egy Qualcomm MSM8255T lapka található. A 45 nanométeres csíkszélességű lapka egy tartalmaz egy ARMv7 architektúrájú, 1,4 GHz órajelű Scorpion processzort és egy Adreno 205 grafikus gyorsítót, melyek mellett 512 MB LP-DDR2 RAM és 2 GB belső tárhely található; utóbbiból 1 GB szabadon felhasználható.

Az Alcatel megvette a készülékhez az SPB Launcher licencét, és így meg is oldotta a szoftvert. Bár néha, egyszer-kétszer, akadt de egyáltalán nem vészes. Általában folyamatosan jól, gyorsan működik a rendszer. Animációkból sincs hiány, hiszen ha nem érünk a kijelzőhöz, magától forognak az oldalak. Például a világóra widgetből kijön a bolygónk, és forog. A gyártó nagyon sok extra applikációval is kecsegtet, amik elég hasznosak tudnak lenni.

Multimédia

A multimédiás képességeit tekintve sem rossz a készülék. Található benne FM rádió, a gyártó által egyedivé tett zenelejátszó, és videólejátszó. A készülék ezeket a videó formátumokat tudja lejátszani: Xvid, DivX és H.264 és ezeket a zene formátumokat: AAC+, eAAC+, AMR, FR, MP3 és WMA.
Az 1080p felbontású felvételeket nem képes lejátszani, azonban a 720p, azaz 1280 x 720 pixeles felbontású videókkal viszont simán megbirkózik. Az adatkommunikációs tulajdonságai sem rosszak, ám ne számítsunk különlegességre.

 
 Talán csak a Bluetooth 3.0 ami kiemelkedő. Ezen kívül még található benne: GSM-modul (háromsávos) (850/1800/1900 MHz), az UMTS-chip kétnormás (900/2100 MHz), és az a-GPS chip. elméleti maximuma letöltés esetén 14,4 Mbps, feltöltésnél pedig 5,76 Mbps lehet a HSPA-támogatásnak köszönhetően. Természetesen egy WiFi-egység (802.11b/g/n) is ott figyel a borítás alatt, melyet akár az internet szórására is használhatunk (tethering), valamint WiFi Direct- és DLNA-támogatással is fel van vértezve.

Összegzés, üzemidő

A készüléket egy 1500 mAh-es akkumlátor látja el energiával, mely körülbelül egy-másfél nap használati időt biztosít átlag használat mellet. Ám ha a kijelző fényerejét lejjebb vesszük, és ha a csak 2G módra váltunk, lehet ez több is.

A készüléket elég jól eltalálta az Alcatel, külsőleg és belsőleg egyaránt. Ha az árát nézzük nem is olyan drága. Függetlenül már 50-60 ezer forint körül hozzá lehet jutni. Arról nem is beszélve hogy a készülékhez Ice Cream Sandwich (Android 4.0) frissítés is érkezik, szeptemberben. A negatívumok közé talán csak a szoftverben található néhány hibát mondanám. Ilyen jó ár-érték arányú készüléket nem nagyon találni.

A tesztkészülékért köszönet az Alcatel Magyarországi képviseletének.
A képernyőfotókért köszönet a www.mobilarena.hu-nak.
Ha tetszett a cikk, oszd meg Facebookon,Twitteren, vagy Google+-on.


43 megjegyzés:

  1. "Arról nem is beszélve hogy a készülékhez valamikor a nyáron Ice Cream Sandwich (Android 4.0) frissítés is érkezik hozzá, szeptemberben."

    Hogy is van ez?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vagy Május 40 -ben valamelyik kedden, de komolyra fordítva a szót drukkolok nektek mert a nagyok gyakorlatilag az első ezer eladott készülék után nagyot kaszálnak már.

      Törlés
  2. Én például arról hallottam, hogy ebben a hónapban érkezik az ICS (igaz, a portugál készülékekre).

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az Alcatel Magyarországi képviselete azt az információt adta, hogy szeptemberben érkezik a frissítés. Lehet hogy a portugáli készülékekre előbb érkezik.

      Törlés
    2. Igen, ez lehetséges. Mondjuk ahogy néztem, CustPack a különbség csak a két készülék között!

      Törlés
  3. Csak az gond,hogy rosszul ragasztották bele a kijelzőt és körben látszik a panel megvilágítás az alsó szélen meg egyenesen pocsék.V alakban belevilágít a kijelzőbe.Az érintő gombok megvilágítása is rosszul sikerült.Az 512 Mb meg kevés mert telepakolták fölösleges programokkal és az SPB is sokat elvesz,ezáltal kevesen használják.

    VálaszTörlés
  4. A faszomat már, Badboys! Sehol nem unod szapulni ezt a telót?

    VálaszTörlés
  5. Én is rá gondoltam mikor elolvastam a hozzászólást.

    VálaszTörlés
  6. Miért probléma ha le írom mi a gond vele?Miért csak azt kell írni,hogy überfasza a telefon.Aki meg akarja venni úgy is megveszi.Ezek a tények és nem szapulás.Létezik a probléma igen vagy nem?Ne fájjon az igazság.Sajnos az a baj,hogy a tesztelők igyekeznek elhallgatni a hibákat.Neked és akik megvették jó akkor használd egészséggel.Én elvárom,hogy az 50-60 ft os akárminél ilyen szarvas hibák ne legyenek.Ez sem szoftveresen sem hardveresen nem javítható.Ami meg javítható az nem gond,de ez igen mert nem javítható gyártási hiba.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nem akarod megvenni, akkor ne tedd. De ne várd el hogy egy 50-60 ezer forintos telefon kapásból csúcsminőséget hozzon neked, tökéletes működésse. A gyártóknak NEM érdeke, hogy tökéletesen menjen, mert akkor ki venné meg a következő kiadást? Nokiáéknál más volt, mert ott tényleges hardveres újdonságokat nyomtak ki (nameg zárt Symbian rendszer, és ha nem veszel új telót akkor nincs új rendszer). De Androidnál ez nem tartható fenn, ezt nem érti meg sok gyártó. Évente egy-két modell, lefedni a teljes palettát (itt most akkor egy sima és egy qwerty-s modellre értem), és azokat frissen tartani. Garantált az eladás, nem kell kéthavonta új csúcsmobilt kidobni, mert akkor a vevők becsapva érzik magukat.
      Nade visszakanyarodva a lényeghez. T-nél kipróbáltam, a kijelző lightbleed-effektusa elég alacsony, de pl a magentánál van erre üzletpolitika, hogy kicserélik, ha egy bizonyos értéken felül van. Az érintőgombok megvilágítása külön panel beépítésével csak így lehetséges, az a plusz LED panel meg még egy tizest rádobott volna az árára, ha nem többet (új csatlakozók, kicsit átformálni a belsejét stb). Az 512MB RAM még éppen hogy elég lenne középkategóriában, de az SPB és társai tényleg zabálják. Egy friss kernellel talán több RAMot is el lehet majd érni.

      Továbbá, nem az a gond, hogy leírod hogy mi a gond vele, hanem hogy túlreagálod. Az hogy nagy vonalakban leírod a bajait, nem segít. Egy objektív teszt kéne róla, ami ténylegesen a negatív és pozitív oldalait is feltárja a telefonnak. Meg is írom amint meglesz a készülék :D

      Törlés
  7. Legyetek szívesek a káromkodásokat kerüljétek az oldalon.
    Köszönöm

    VálaszTörlés
  8. Üdv.
    Én kb 4-hónapja használom az alcatel 995-ös készüléket,
    Eleinte sokszor lefagyott de egy pár ujjra indítástól azota remekül müködik.A problémám vele annyi hogy az oldalsó müanyag ami körbe fut mozog de remélhetőleg a szerviz orvosolni fogja .Viszont a hátlap néhány használat után elkezdett erőteljesen kopni a szervizben Telemax gsm-nél azt a válasz kaptam hogy sajna tudnak a problémárol de a gyarto szarik rá.

    VálaszTörlés
  9. sziasztok én most szeretnék venni egy ilyen telot . De eléggé bizonytalan vagyok. A mostanim pont ennek a "kis testvére" (ot 990). Annyit szeretnék kérdezni a tapasztaltabbaktól hogy ezzel a teloval is annyi gond van mint a másikkal??? Tapasztalatok szerint teljesíti az elvárásokat? Ill. van már ics? ha igen akkor mien??

    VálaszTörlés
  10. Sziasztok én most rendeltem egy ilyen készüléket holnap érkezik szerintem az ár/teljesítmény aránya nagyon jó az eddig olvasott fórumok alapján.
    Örülök , hogy itt olvasok végre negatív dolgokat is róla legalább tudom mire számítsak. A gyártó által kiadott adatok alapján nem tudja megszorongatni a nagyokat de ott van a nyomukban és annak akinek nincsenek százezrei egy felső kategóriás okos-telefonra (mint mondjuk én) annak szerintem remek választás. Gondoltam ezt leírom.

    VálaszTörlés
  11. ez a telefon egy fos. nem lehet olcson jot venni ezt most megint megmutattak. hiaba akarunk minöseget gombokert csak gombokat ill jatek telot kapunk. nem gondolja senki hogy azert ennyi mert egy fos raketa? meg amatör jatekoknal is beszaggat hanyagul szerelet szar. a hasznalt ara 30k max amiert el is viszi valami szerencsetlen aki villogni akar a procival meg a teloval amig nem jön ra hogy fastalicska. olcso husnak hig a leve itt a bizonyitek. az enyemet oda adtam a gyereknek neki sem jön be amugy keri vissza a galaxy s-ét :)

    VálaszTörlés
  12. -simkártyámat nem kezelte
    -video 8 fps !!!!!!!!!!!!!!!!
    szar fos ne vegyetek!!!!!4

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. aki nem ért hozzá ne tesztelje....

      Törlés
  13. Én egy hónapja vettem nálam apróbb hibákról eltekintve teljesen jól működik. Nem értem miért kell fos meg szar jelzőket használni erre a telefonra. Hasonló specifikával rendelkező telefont legalább 20–25 ezerrel többért kapsz csak. Én nem mondom hogy hibátlan de messze nem szar.
    Aki ilyen szinten tud csak beszélni akár milliós készüléket is vehet mert abban is található hibát. Arra senki nem gondolt még hogy egy ilyen készüléket nem csak mutagatásra kell? Ami szoftvert idáig feltelepítettem rá tökéletesen fut rajta. Igaz nem a playről de az Adobe flash playert is felraktam tökéletesen lejátsza a flash videókat is. Az überjó iphone 5 a mai napig sem képes erre pedig az 200 ezer. Akkor milyen telefon az ha ez szar?
    Asphalt 5 hd játék teljesen akadásmentesen fut.
    Kell ennél több?
    Sokan elfelejtik hogy nem a játék az elsődleges funkciója a készüléknek. Benne van a nevében is : okostelefon. Azt meg teljesen korrektül teszi.
    Nem galaxis s–el kell hasonlítani mert nem is egy a kategória megjegyzem nekem meg az nem tetszik még csak egy kicsit sem. Az áráért még egy normális launchert sem tudott készíteni olyan ronda mint a bűn.
    Az alcatel legalább egy licencet meglett hogy kinézet valahogy. Még ha nem is a legjobbat.
    Szóval akinek erre van pénze és megtetszett neki nyugodt szívvel megveheti.

    VálaszTörlés
  14. Az a baj,hogy sokan elfelejtik,hogy egy Alcatel-ről van szó,nem pedig egy fos-phone 5-ről...A samsung-al meg nem villognék,mert az meg tényleg csak egy vicc.Ha nem tetszik,add el,vegyél egy másikat azt várd a csodát.ENNYI.

    VálaszTörlés
  15. Még annyit tennék hozzá hogy a zenei teljesítménye egészen kiváló igaz nem a gyári fülessel. Főként online rádiókat hallgatók mint pl AH FM. Érdemes kipróbált.

    VálaszTörlés
  16. október 27-i hozzászólásomat tényekkel kifejtve:
    futártól átvétel után:
    - simkártyámról nem olvasta be a névjegyzéket. szerencsére egy másik sim és egy nokia segítségével a másik simről bemásoltam a készülékbe.
    - az akkumulátor nevetségesen kicsi. már az 5230-ban is 1300mAh-vol, ebbe a birka mérnök 1500-asat rakott. Legalább a duplája kellett volna. A használhatóság inkább mint a vékony dizánjn, idióta tervezés. Hogy néz ki 2-3 óránként tölteni???
    - telefon hangminósége: 8bit 8kHz fos....
    - Usb háttértárként használhatatlan számomra (qcom diszkrét drájverekkel sem...)
    - wifin letöltött gyári firmware updatéba belefagyot saját maga pc nélkül!!!!
    - nincs kerek töltő csatlakozó, szegény mikro usb-t kell használni. 5230-as-on van...
    - gyorshívásba beleraktam a számokat, a funkciót használni googlizés után sem tudtam
    - saját hangokat csak bűvészkedés után hívásnak beállítani
    - hangosodó csengetésre külön program kell
    - normális ébresztéshez külön program kell
    - gyári suite program fos, egy időben állandóan felismer-eldob-felismer-eldob-ot játszott két gépen is. Maradt a wifi a letöltésre
    - agyvérzést kaptam a kamerától, direkt erre vettem, árlistából legolcsóbb HD videós teló a T-mobilnál...igaz a mondás: olcsó hús..hát ez nem olcsó de szar. 2 nap a neten: most már az LGcamera segítségével nappal, szabadtérben tudok felvenni. Mikrofon halk és az egész gagyi..5230-kamerája bár csak 5 40x480 de még így is százszor jobb.
    - billentyűzár gombja a power gomb...idióta mérnök...kirakhatta volna a hangerőre.pl..

    öszzegzés: eddig Nokia 5230-as-om volt. Telefonálni, navigálni, videózni használtam. Hétfőn fogok venni ismét egy használtat. Ez az alkatel tabletnak kicsi és az aksija is alulméretezett, telefonálni borzalmas 8bites 8kHz, szoftver és támogatás fos, megbízhatatlan adatkapcsolat de nálam működés közben nem fagyott csak adatátvitelkor-felismeréskor és firware update-kor.
    Bánom hogy megvettem. Nem említettem a sokak által kifogásolt bevilágít a kijelző, hangszóró stb gondokat...
    Ne vegyétek...inkább 30e-ért egy tablet meg valami gagyi telefon telefonálni. Sajnos ez nem 2in1...bánom-bánom-bámon...12 éve volt kutyacsont, akkor már ment az 5110-es..ég és föld volt már akkor is...Ez a hardwer ígérestes lenne egy extravastag 3Ah-s hátlappal és jobb telefon hangminőséggel...de így ez kevés...

    üdv Jani (u.i.: azért próbáltam a saját telóján a firmw-t frissíteni, mert reméltem jobb lesz a telefonálás hangminősége..egyszer belefagyott, örültem hogy be tudtam ismét kapcsolni..)

    VálaszTörlés
  17. Sziasztok
    Én egy hónapja használom és szerintem nagyon jó készülék itt olvastam néhány negatív dolgot de nálam egyik sem jelentkezett. A SIM-et tökéletesen olvassa az aksija simán bír két napot ami szerintem egy okostelefontól nem rossz.(3G+kis wifi + videó+játék)Én egy iphone 3GS-t cseréltem le erre és úgy érzem minőségi csere volt. És még egy apróság ha játszani akarok PSP-t veszek ha fotózni akarok fényképezőgépet ha szuper minőségben akarok zenét hallgatni akkor egy csúcskategóriás lejátszót. Ez csak egy telefon extrákkal tud mindent de semmiben sem lesz tökéletes mert nem arra találták ki. Naponta 2 órát ülök buszon remek rajta zenét hallgatni videókat is élvezhető módon játszik le és ha netezni akarok arra is remek. Szerintem egy remek telefon és ennyi pénzért szerintem többet nyújt mint az elvárható tőle.

    VálaszTörlés
  18. Sziasztok,

    Az előttem szólóval annyiban vitatkoznék, hogy ha már a telefon funkcióját hangsúlyozzuk igazán megemlíthették volna a tesztekben:

    - hangminőség telefonáláskor borzalmas, kb. 8bit 8kHz

    - akit hívtam folyamatosan mondta: nem hallom-nem hallom, rosszul hallak... Ebben a telóban ordítva kell beszélni az előző telómhoz képest

    - térerő rosszabb mint az előző telómé (többször észrevettem, hogy itt-vagy ott hagyva a szobában nem volt térerő)(másik telómnál nem fordult elő..van torony a közelben..)

    - ne használjak semmit az okosteló funkcióból, hogy egy napot kibírjon az akksi???? nagyobb akksi kelett volna bele

    szintén csalódás, hogy a tesztek nem hangsúlyozzák ki :
    A kamerája és a mikrofon kritikán aluli. Csak szabadtérben megfelelő. Én most itt nem a sztárok által analizált ilyen-olyan zaj-kompenzáció-stb. szempontból értékeltem, hanem egyszerű hétköznapi felhasználóként szerettem volna a szobában elvárható minőségű videókat készíteni. Etalon: 5230

    Ne mondjátok nekem, hogy a Nokia5230 csúcs mobil,de nálam az az alap. Ez az Alkatel sajnos elmarad tőle telefonként(8bit hang) és okostelefonként is (kamera miatt).

    Hibázott a Nokia:
    - Nem adott ki Androidos mobilt.
    - Mostani telójai egy részét nem lehet sd-vel bővíteni
    - Nem ismeri fel, hogy a nagyobb akksi stratégiai előnyt nyújtana a konkurenciával szemben (710-esben is kb.1500mAh-van )

    Azért vettem ezt az Alkatelt, mert a tesztekből az derült ki, hogy hű-de-jó telefon. Senki nem említi, hogy a minimumokban az Alkatel elhasal!

    (...az előző telóm, az 5230-om többször leesett és már szétment a keret és szegények már recsegett-ropogott a háza. Talán ezért lett érintkezés hibás, terhelés alatt kikapcsolt. Tok nélkül zsebben hordtam nem kímélve, munkás ember vagyok..)

    Holnap megveszem a munkatársam 5230-asát (Alkatel előtt hiába fűztem, utánna egy héttel bezzeg már eladja..) és ezt az Alkatelt Androidos tabletnek használom csak.

    (..amíg ezt írom, állandóan világít-elalszik a képernyője mert laptop usb-ről töltöm...hát így kell ennek működni????...ma PC-ről próbáltam frissíteni remélve jobb lesz a telefonhangja, de a hivatalos frissítő program nem találta meg a frissítést amit a teló maga letöltött tegnap és amibe a teló maga belefagyott...nagyon zavar a 8bites telefonhangja...ezért sem fogom tovább használni)

    Nokiások csalódni fognak a telóban és nem azért mert az Androidot szokni kell, de szokni kell azt is.

    Minimumok...azokból kellett volna kiindulni...Szerencsére lassan eljön az idő, amikor saját teló szoftvert heggesztünk magunknak...(pontosabban már itt van..)...amíg nem jön ki az Alkatelhez normális program ami a hardvert jobban kezeli addig legalább alányom játszik rajta buszosparkolóst...

    ...addig is keresem az 5230-as utódját...

    Üdv

    Jani


    VálaszTörlés
  19. Sziasztok
    Sajnálom Jani hogy csalódtál a készülékben szerintem kifoghattál egy olyat ami gyári hibás vagy valami hasonló. Nálam mint azt írtam is nem jelentkeztek az általad felsorolt hibák az egy hónapos használat alatt. Ha telefonálok hallok és engem is hallanak és a térerő probléma sem jelentkezett nálam. A két nap használat töltés nélkül nem jár lemondással én is használom az okos funkciókat bár a munkahelyemen nem nyomkodom a telót. Ami pedig a NOKIA telefonokat illeti valóban remek készülékek csak az okos áradattal nem tudtak lépést tartani. Remélem sikerül megtalálnod a készüléket ami megfelel majd az elvárásaidnak.

    Üdv

    Gábor

    VálaszTörlés
  20. Sziasztok!
    A segítségeteket szeretném kérni az OT995-ösöm WiFi beállításához.
    A problémám a következő: Otthoni hálózatra valamikor tökéletesen felkapcsolódik, de valamikor csak "Csatlakozás....Lecsatlakoztatva" felirat váltakozik. WPA2-PSK a titkosítás az otthoni hálózatomon. Visszavittem a boltba, de ott kifogástalanul működött /ott is WPA2-PSK a titkosítás/. Otthon meg csak játssza a fent leírtakat. A telefonos szervizes is a router beállításokra gyanakszik. De ott mit tudok még állítani, hogy ne legyen ez a lecsatlakozás. A családban található többi wifi-s készülék hibátlanul működik.
    Segítségeteket előre is köszönöm.
    Robi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Robi, kaptál már választ a kérdésedre? Mert nálam is ugyan ez a probléma.

      Köszi: Ági

      Törlés
    2. frissítsétek a router firmware-t

      Törlés
  21. Kiegészítve az előző kérdést eszembe jutott egy másik észrevétel. A vonalkódolvasó bekapcsolása után furcsa pattogó hangok hallatszanak a készülékből. Ez normális?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, szerintem ez normális, nálam is ilyen, arra gyanakszom hogy így fókuszál a készülék.

      Törlés
    2. Igen, így fókuszál! Ha megfigyeled, ilyenkor picit elhomályosodik a kijelző, majd ha fókuszált, ismét jó lesz! De ez a kameránál is így van!

      Törlés
  22. Én ezt egyszerűen nem értem. Ha valaki ekkora Nokia fan (mert írásaiból ez derül ki) miért akar Alcatel telefont vásárolni. Nyilván a Nokia még ennél is szutyokabb és ezért akart váltani. Amit említett hibákat nálam fele sem jelentkezett
    -USB háttértárként simán használható kábel bedug PC felismer csatolt és már megy is
    -normális ébresztő? Miért nem normális a gyári?
    -emelkedő hengerejű csengetés? És akinek erre nincs szüksége? Neked kellett megoldottad play-ről ingyen
    -firmware frissítés tökéletesen lejzalott fagyás nélkül
    -kérek dugaszos töltő? Hol élsz te? Androidnál ez a szabvány. Nem tetszik ne végy robotok telót. Megjegyzem a Nokia 5230 nál micro usb-n keresztül nem töltődik most olvastam utána.
    -akku simán bírja 1 napig folyamatos 3G mellett. De kipróbáltam nélküle is úgy 2 napig ment kaja nélkül csak otthon wifin csatlakoztam netre. Earth HD neveztű élő hátteret használok ami valós időben jeleníti meg a föld helyzetét a naphoz képest. HD MINŐSÉGBEN!
    -nem halk legalábbis még én nem tapasztaltam és panasz sem érkezett.
    -a térerővel sem volt még igazán problémám. A műhely a telephelyen tiszta beton ott nincs 3G-m. Nagyon és? Van wifi.
    -A kamera valóban nem sikerült túl jól de a play-ről lehet INGYEN leszedni jobb kameraszoftvert ami sokat segít. Reméljük az ics is segít majd. Nem hardweres hiba.
    -belevilágít v alakban a kijelzővilágítás. Ha nem figyelembe észre sem veszed. Csak fekete háttérnél látszik én ezzel együtt tudok élni.
    -csengőhanggal kicsit mahinálni kell. Na és. De megoldható

    Próbálj már az 5230-al 720pi-s avi filmet lejátszani ha már annyira videós vagy mert ugye a minőség az fontos. Azt meg nem akard már megmagyarázni hogy egy kisebb felbontású lencse jobb minőségű képet készít. Még egyszer leírom a play-ről INGYEN lehet szoftvert leszedni. Próbáltam ugyanezt a symbian alkalmazásboltjáról.

    Én úgy gondolom ez a telefon teljesen vállalható ezért az árért.

    Ja nem említettem hogy sim kártyán évek óta nem tartok telefonszámot mert erre való a googlefiók. Ja hogy a symbian ezt sem tudja...

    VálaszTörlés
  23. Sziasztok,

    Ma reggel ébresztés helyett csak egy fekete képernyő jelent meg a telefonon...
    Tegnap a Restaurant Story online játék kétszer újraindította...

    Az Alcatel OT-995-nek ígéretes a hardvere, remélem egyszer jó szoftvert is fognak rá kiadni...

    Próbáltam kikapcsolva csatlakoztatni USB-n keresztül, de akkor sem olvasható a kártya tartalma bár megjelenik csatolt meghajtóként ahogyan eddig is. Háttértárként csak egy esetbe tudtam használni amikor a programfrissítő program nem frissítette. Viszont ezután megjelent és olvasni is tudtam az sd tartalmát.

    Munkatársam visszajelzése: Nokia 610- teljesen elrontották...

    Minimalista vagyok, maradok az 5230-nál....

    Üdv:
    Jani

    VálaszTörlés
  24. Az Alcatel az eddig is jo telefonokat adott ki! Ot 806! Az is jo volt és most a 995 egyenesen csucs ezért a piti pénzért! És 1.8 as a proci benne csak levan butitva! persze az akksinál elbukott de a gép egyben van és müködik! love ot 995

    VálaszTörlés
  25. Nekem semmi hibám, tökéletesen működik!

    VálaszTörlés
  26. Sziasztok, segítséget , tanácsot kérnék.Alcatel OT 995 van rátöltöttem az új 4,2 softvert de hiba volt.Az addig jól működő Navigációm meghalt rajta, és sajna egy navit sem tudok rátölteni mert a softver nem kezeli mit tegyek tudtok valami okosat??Köszi

    VálaszTörlés
  27. Kérdezni szeretnék, tudtok valamit a szoftverfrissítésről? Konkrétabban az érdekelne, hogy a kamera lebutítása vajon megszűnik-e ha frissül a szoftvere. Olvastam itt-ott fejtegetéseket, reménykedéseket, ti hallottatok ilyesmit?

    Egyébként nekem tökéletesen működik, egy alkalommal volt problémám, amikor a firmware-t kezdte el frissíteni a kicsomagolás után fél óráig nem történt semmi. Aztán aksi ki, restart, és működik rendesen, csak azt nem végezte el.

    Amúgy meg most komolyan, 50-60ezer Ft a telefon független ára, szolgáltatónál ennek a töredéke is lehet. Szerintem az enyém jó vétel volt, még jó hogy nem vettem át egyik barátnőm iPhone 3Gs-ét, szerencsétlen az elmúlt hónapban kb. 30 ezret hagyott szervizekben...

    VálaszTörlés
  28. Sziasztok!Most vásároltam az Alcatel onetouch s et,és az a gondom hogy a kezdő képernyő nem a megszokott 3D körhinta üzemmódot hozza be,hanem teljesen mást,és nem is tudom átállítani!!!Valakivel történt már ilyen,esetleg tudna valaki segíteni??????????????

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Véletlenül nem Telenor OneTouch S-t vettél? (Alcatel néven OneTouch 995-ként fut.)
      Egyébként ugyan az a két készülék, annyi különbséggel, hogy a Telenorosban nincs benne az SPB Shell (3D körhinta üzemmód), hanem a Telenor Launcher fut rajta, nyilván nem is úgy néz ki, és átállítani sem tudod, mivel nincs is rajta. Ez szolgáltatói készülék, az enyém is ilyen. De google a barátod, ott fent van az SPB Shell (play-en nem tudom, hogy ingyenes-e).

      Törlés
  29. Sziasztok. Lenne egy probléma, az Alcatel Ot-995-mel. Videózás közben egyszerűen a hangból alig vesz fel valamit, visszanézve, csak suttogás hallatszik. Tud rá valaki, valami megoldást? ( ha igen kérem küldjün egy emailt, a skru993@hotmail.com címre, köszi előre is ). Ezt leszámítva én is elégedett vagyok a telefonnal. Ár-érték arányban, szerintem egyik legjobb. Üdv

    VálaszTörlés
  30. Látok jót és rosszat.. de sajnos rémes hozzászólásokat is.. véleményem szerint akad itt valaki, aki egy jól sikerült kínai koppintást kapott a kezébe, a 8 bit hang, kilátszó lcd panel..stb.. nem sikeres frissítés.
    Nézzetek utána, hogy az összes online mobilkereskedő három árkategóriában értékesít, a legolcsóbb ár, mindig a távolkeleti silány minőségből legyárott, kimondottan keleti piacra szánt modell. Jóval kisebb teljesítményt garantálva.. Erről pedig egyszerű tudomást szerezni, mert minden kereskedő fehéren feketén leírja az ÁSZF-ben. Amit nem árt megnézni mielőtt az ember vásárol. szóval amikor azt írják, h a termék akciós ára cirka 10-12 ezerrel olcsóbb.. akkor bátran hívjátok fel a kereskedést.. Nyíltan elmondják, h az akciós modellre nincs sezrviz, csak a bolt fél év garija él csak.. továbbá sem szoftverfrissítés sem más opció nem működik.. Így vélem én az itt publikáló elégedetlen tulajdonos egy gagyit kapott..

    4 éve vagyok a notebooksbilliger.de törvevője.. onnan van az I5-ös laptopom is és most az ot 995 is.. semmi olyan negatívumot nem tapasztaltam amit itt olvastam ..
    Én ennyiért és ezt a modellt vettem meg: http://www.notebooksbilliger.de/alcatel+one+touch+ultra+995+schwarz?eqsqid=6d8461d7-22a5-47b3-80ea-ecd14da5b49e

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. annyi lenne a kérdésem, hogy nálad videó felvevésnél oké a hang is? egyébként ezen kívül nekem sincs semmi panaszom, ár-érték arányban a legjobb :)

      Törlés
  31. Hello. Nekem az lenne a kerdesem, hogy valamit lehet e allitani, hogy az aksi kibirja legalabb a 2 napot??? Fusztralo, hogy nehaz 3 ora alatt 50% aksi lemegy... koszonom elore is

    VálaszTörlés