A Draw Something népszerűsége elképesztő iramban növekszik, szinte a semmiből jött a siker.
Igen ritka az a jelenség, amit az OMGPOP nevű mobilfejlesztő cég produkált az elmúlt időszakban. A Draw Something
(Rajzolj Valamit) már azelőtt elérte az egymilliós leöltési számot,
hogy egyetlen Google találat is elérhető lett volna vele kapcsolatban. A mobilos játékok fejlesztésével foglalkozó stúdió vezetője, Dan
Porter szerint megpróbálták felhívni magukra a figyelmet az applikáció
februári megjelenésekor, de ez sehogy sem sikerült. Az iOS-re és Androidra elérhető alkalmazás ehhez képest 5 hét alatt elérte a 20 milliós letöltési számot (az Instagram
27 millió felhasználót szerzett 2010 vége óta), március közepére egy
milliárd (!) rajzot töltenek fel a felhasználók hetente, a számláló
pedig most 30 millión áll.A Draw Something koncepciója meglehetősen egyszerű (de nagyszerű): az általunk kihívott, kiválasztott Facebook ismerősünknek rajzolhatunk, akinek ki kell találnia, hogy mit alkottunk. A táblagép vagy mobil kijelzőjén valós időben látjuk, ahogy a másik rajzol, és ahogy rájöttünk a megoldásra, begépeljük a megfejtést - ekkor a mi körünk következik. A csapat és az alkalmazás zajos, gyors sikere felkeltette a Zynga (Facebook játékok fejlesztője, nevükhöz kötődik a FarmVille és a CityVille) figyelmét, és rövid időn belül, a pletykák szerint, 210 millió dollárért felvásárolta az OMGPOP-ot.
Mindez persze nem véletlen, hiszen a Draw Something egy nap alatt annyi bevételt hozott a cégnek, mint az összes többi játékuk (pedig van egy pár) egy hónap alatt. És hogy miért sikeres a Draw Something? Porter nemes egyszerűséggel annyi válasszal szolgált, hogy azért, mert menő és a közösségre támaszkodik.
Mindezt azért kiegészítette további tanácsokkal, melyek szerint fontos, hogy meg lehessen hívni az ismerősöket a játékba, más appokban kell hirdetni, nem szabad az alkalmazás létét a hirdetésekre bízni, olyan kategóriában kell elindulni, ahol nincs akkora nyüzsgés, figyelni kell a Twitter kommenteket, és mindent meg kell tenni azért, hogy a felhasználók az applikációban maradjanak. De persze mindez csakis akkor érdekes, ha az alapötlet vonzó, a játék pedig klassz.
Forrás:Technet
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése