2012. március 25., vasárnap

Rajzolgatós játék az új mobilos őrület

A Draw Something népszerűsége elképesztő iramban növekszik, szinte a semmiből jött a siker.
Igen ritka az a jelenség, amit az OMGPOP nevű mobilfejlesztő cég produkált az elmúlt időszakban. A Draw Something (Rajzolj Valamit) már azelőtt elérte az egymilliós leöltési számot, hogy egyetlen Google találat is elérhető lett volna vele kapcsolatban. A mobilos játékok fejlesztésével foglalkozó stúdió vezetője, Dan Porter szerint megpróbálták felhívni magukra a figyelmet az applikáció februári megjelenésekor, de ez sehogy sem sikerült. Az iOS-re és Androidra elérhető alkalmazás ehhez képest 5 hét alatt elérte a 20 milliós letöltési számot (az Instagram 27 millió felhasználót szerzett 2010 vége óta), március közepére egy milliárd (!) rajzot töltenek fel a felhasználók hetente, a számláló pedig most 30 millión áll.
undefined

A Draw Something koncepciója meglehetősen egyszerű (de nagyszerű): az általunk kihívott, kiválasztott Facebook ismerősünknek rajzolhatunk, akinek ki kell találnia, hogy mit alkottunk. A táblagép vagy mobil kijelzőjén valós időben látjuk, ahogy a másik rajzol, és ahogy rájöttünk a megoldásra, begépeljük a megfejtést - ekkor a mi körünk következik. A csapat és az alkalmazás zajos, gyors sikere felkeltette a Zynga (Facebook játékok fejlesztője, nevükhöz kötődik a FarmVille és a CityVille) figyelmét, és rövid időn belül, a pletykák szerint, 210 millió dollárért felvásárolta az OMGPOP-ot.

undefined

Mindez persze nem véletlen, hiszen a Draw Something egy nap alatt annyi bevételt hozott a cégnek, mint az összes többi játékuk (pedig van egy pár) egy hónap alatt. És hogy miért sikeres a Draw Something? Porter nemes egyszerűséggel annyi válasszal szolgált, hogy azért, mert menő és a közösségre támaszkodik.

Mindezt azért kiegészítette további tanácsokkal, melyek szerint fontos, hogy meg lehessen hívni az ismerősöket a játékba, más appokban kell hirdetni, nem szabad az alkalmazás létét a hirdetésekre bízni, olyan kategóriában kell elindulni, ahol nincs akkora nyüzsgés, figyelni kell a Twitter kommenteket, és mindent meg kell tenni azért, hogy a felhasználók az applikációban maradjanak. De persze mindez csakis akkor érdekes, ha az alapötlet vonzó, a játék pedig klassz.

Forrás:Technet

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése